Omväxling

Idag är en sådan dag då man inte borde gå upp klockan fem på eftermiddagen för att sedan ta en lång dusch, äta choklad, kolla klipp på youtube och käka upp en kastrull full med makaroner och ost. Så varför gör jag det? 
Varför lär jag mig inte allt om attitydbegreppet inom socialpsykologin? 
Jag vill fortfarande någonting mer och det någonting är än så länge fruktansvärt obestämt. 
Pappa åkte i morse till en ö där han kommer sitta och häcka i en månad, han gick upp innan jag gått och lagt mig. Det sista jag hörde innan jag somnade var hans röst från gränden ur något samtal med taxichauffören. 
Jag vill också dra någonstans innan folk har gått upp, dra iväg i någon taxi och prata med chauffören som man aldrig lär känna. 
Vad som fattas är bara att jag måste lära känna mig själv, för hade jag verkligen velat allt det där så hade jag ju redan åkt. Hur många viljor får man ha? 
Fan vad jag babblar om viljor och drömmar, jag borde placeras på realitetskontroll, öppna ögonen och förstå att det kanske inte finns så mycket mer än vad jag har nu. 
Nej, nu lurar jag mig själv igen, för vart skulle viljan annars komma ifrån, hur kan det födas en känsla från ingenstans? Ja, jag kommer fortsätta att ställa dessa barnsliga frågor tills någon ger mig ett svar. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför skulle det personliga Jaget finnas så långt bort, att man behöver Flyga till regnskogen? Varför skulle man hitta Jaget på en konstig plats, för att sedan Återvända till Sverige?



Varför kommer "folk" som rest från slutet av tonåren till början av tjugoåren tillbaka till Sverige?Varför reste de från början?



Är det självständigheten de inte hade, som de fann?

2009-11-05 @ 01:52:18
Postat av: Anonym

Om de fann någonting så säg till, för sånna fall är det ju helt klart värt resan!

2009-11-05 @ 02:18:38
Postat av: Jonna

känner igen maskerna, snygga! :D

2009-12-21 @ 16:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback