Maktub

Enorma nackbesvär och illamående. Jag luktar fortfarande bebis efter dagens kalas och morgonen var helt fantastiskt rolig. Tårta, varför är du så god? 
Jag kom också till insikt. Jag blir äldre för varje minut som går, det har jag kanske vetat och sagt och skrivit förut. Just nu sitter jag i vårt kök i novembernatten och lyssnar på månskenssonaten, d e p r i m e r a n d e. 
Inte ett enda fönster lyser från grannarnas sida av byggnaden och jag vill på något sätt inte avsluta den här dagen. Just nu är jag lagom pigg och är lagom medveten om att det är just precis vad jag inte kommer vara i morgon. Vem sa att konsekvenser var något man borde tänka på? 
Marie och jag tar snart i på hotell, Jonna är tillbaka i Bjärnum, Edina flyttar snart ifrån Segeltorp. Allting rör sig. 
Vem var det jag pratade med universum om? Är den meningen konstig? Pratade jag med någon om det? 
Vad jag undrar är ifall allting redan är skrivet. Vad är intuition? Hur kan man utan att veta, veta någonting? Någonstans har jag i alla fall läst att om man har en dröm så arbetar hela universum för att den ska gå i uppfyllelse. 
Jag måste skaffa mig en dröm, det är den enda anledningen till att jag går och lägger mig nu. 
Upprepning 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback