Hermeneutisk diarré

Jag skulle vilja skriva ett par ord, och då menar jag inte två stycken ord utan en hel del. En hel del ord är en obestämd mängd, indefinita bokstavsklasar med framställningsformsproblem utan stilistiska märkvärdigheter. Jag skriver strunt helt enkelt, som vanligt och hur länge jag än skriver, hur mycket jag än klickar ner så gör det inte mina ord eller fraser betydelsefulla, orden lever inte längre.
 Jag behöver inte skriva mer än att den här dagen gör mig galen, men det gör jag.
 Nu kommer det mer text, jag äter choklad. Jag äter choklad istället för att kunskapstörstande surpla i mig Hultmans överviktigt informativa texter, om texter. Jag har ont i nacken, jag skyller på det, hur kan jag läsa en bok med nackbesvär? Man läser med ögonen, man äter med munnen, men Hultman, den djäveln bör insugas med nacke, rinna ner i ryggradskotorna för att sen stanna där, bosätta sig och föröka sig. Kunskap föder kunskap? 
Någonstans inne på universitetets bibliotek förstod jag felet med böcker. De är redan skrivna. 
   Varför ska jag konkurrera med modern till upptäckten, hur kan jag ens försöka? 
Vad jag vill ha sagt, skrivet, vad jag vill berätta är det jag vill säga, bara jag. Jag ska på något sätt skriva om allt till mitt, för att lära mig historiken. Efter det mina vänner, blir det vatten till vin, från text till tomma blad till text igen, min text och knoppande, blossande, levande ord. 

Kommentarer
Postat av: David

Du vet, nu (?)- än förut, att >>par>>> är ett definitivt tal som alltid har samma numeriska ekvivalent, och aldrig är en variabel - hur mycket ännu, i ämnet oupplysta människor, försöker förvanska begreppet till att vara en allomfattande parameter för något som har med, eller kan översättas till något som har med siffror att göra.



Par, dussin och gross är bra att veta vad det är. Keramikerna sätter i ugnen 12 fat, men får endast ut 0-12 - alltså blir dussinet för de ett löst begrepp.



Hur menar du med att skriva >>allt till ditt>>, för att lära dig historiken?

2009-10-16 @ 02:57:57
Postat av: Anonym

Göra om det, översätta till mitt språk

2009-10-16 @ 18:38:08
Postat av: Anonym

För att på ett lukrativt sätt använda sin skrivförmåga krävs en vass (>35 grader) armbåge, och en i vändningarna lika snäv konsonant i namnet - ungf. Z ist.f. S, Alltså Elza Zkagerberg. Automatisk Zuckseei!

2009-10-17 @ 02:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback