kvisskvisskvasskvass

Sex laxar i en laxask? Alltså, vad då laxask? Vad fan är en laxask? 
Barn ska kunna säga kvistfritt kvastskaft, inte kviss kviss kvass kvass, som jag själv tycker låter betydligt smartare än ett kvistfritt kvastskaft, vad ska man med det till? 
Som ni märker är jag lite smågnabbig, jag skyller på David Svensson, ja, ni läste rätt och jag skrev inte fel. Enligt min mamma så känner jag honom. Skönt att ha någon att skylla på när det kommer till en själv, kanske äger han en laxask? Ska fråga nästa gång. 
I vilket fall som helst så var jag på universitetet idag, men trots det så föds det röda små pluppar under mina egenord när jag skriver, borde inte mitt rättstavningsprogram förstå att jag har tenta snart och att dessa pluppar inte får existera? Antar att Svensson har ändrat i ordboken. 
Ordbok. Tenta. Vilket fruktansvärt ord. Det är vad barnen borde lära sig tidigt att säga utan att rysa och drömma mardrömmar. Eftersom att jag aldrig lärt mig innebörden av ordet eller allvaret i det, så säger jag kviss kviss kvass kvass. 
Tack och adjö, dö tenta dö. 
Elsa eller en ledsen psykopat. 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ett kvistfritt kvastskaft är bra, eftersom kvistarna i en bit trä utgör en stor brottpunkt. Det är därför man kan se piassavakvastar som är kortare, än vad man - när man tvingas sopa grus skulle vilja - eftersom skaftet inte varit kvistfritt, och det brutits, och sedan fortsatts användas.



Dessutom heter det: SEX LAXAR I EN LAXASK (inte fem).

2009-09-14 @ 20:37:32
Postat av: David Norlin

Ett kvistfritt kvastskaft är bättre än en kvistbemängt, eftersom varje kvist, i varje bärande konstruktion utgör en brottpunkt gentemot vad gemene längsgående fiber gör. Ju mer fibrerna går i samma riktning som föremålet det utgör, desto bättre blir det, och i vissa fall betingar det även ett högre pris, så som i fallet med tobakspipor av roten från Erica Arborea, där en utskuren bit med längsgående och omfamnande fibrer, sk straight grain.



Dessutom heter det Sex laxar i en laxask. Inte fem.

2009-09-14 @ 21:24:07
Postat av: David Norlin

Men vafan, jag trodde att min övre kommentar inte lyckades lirka sig in, och sedemera försvann! Därför skrev jag en ny kommentar.

2009-09-14 @ 21:25:31
Postat av: Anonym

Oj?

Men då är ju alla problem lösa... Vad gör man då?

2009-09-16 @ 00:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback