Gick hem med en stulen öl i väskan

Grannar som väsnas får mig att tänka på att jag börjar bli trött. Gammal kanske till och med. Om ni undrar (nej, jag bryr mig inte) så är jag precis hemkommen från spybaren iklädd ett par nittights (succé.) För många öl, för mycket sprit, för lite tid att tänka över saker och ting. Just det, för mycket godis precis. Ibland när jag skriver så får det, i mitt huvud, ljudet av en riktigt bra raplåt. Dagen efter visar det sig att så är inte fallet. Tänk er Petter, fast bättre, så klart! ...Som sagt, jag borde hit och jag borde dit och definitivt sova. 
 På söndag är det studio 54, i morgon är det studio grand hotel och i allmänhet så är det studio livskris + framtidsplanering = noll. Börjar på Fantomerna inatt, har kanske tjyvstartat lite och vet redan vem som är vem. Eller så sätter jag igång med den hemliga historien, ni hör ju hur mycket problem jag står inför den här natten. Nu har de tystnat, grannjävlarna. Klockan är ju inte ens fem, posten kom för längesen, dags att steka ägg, koka kaffe. Med lakritssmak och ölrapar försmäktar jag i denna säng. Alldeles för tidigt och alldeles för sent för att säga någonting eller för att höras av de betydelsefulla i ens liv. Hur många gånger jag än sagt att jag saknar dig så gör jag det igen, du fattades ikväll, jag somnar snart med konturerna av din kropp i tankarna hos mig. 
 
http://open.spotify.com/track/2Yjv7MOdst5y6fFsq4cKOL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback