Rostbrödsoxytocinmeal

Elsa är igång under sin primetime, klockan är snart åtta och jag minns knappt hur sömn smakar. Pappa kom in med en kopp kaffe nyss, idag är en sån dag då jag får fortsätta vara vaken utan utskällning och depressionssnacket - studier först, sömn sedan. Jag skriver ett tal om fenyletylamin och vasopressin och kissar snart på mig, reser jag mig nu så tappar jag allt. Nu kanske ni tror att jag redan tappat koncentrationen och skriver någonting i min blogg istället för att faktiskt arbeta, men min hjärna fungerar inte så. Den är sprängfylld av kaos och godtagbar fördelning, belöningssystem i form av skitsnack här och sen några rader i den akademiska andan där. Går jag och lägger mig idag så kanske jag inte vaknar senare, men sover jag inte så somnar jag kanske under talet. Totalt misslyckande som vägrar ta sig igenom mina logiska system som, nej, inte existerar. En klassisk satans paradox, men nu när jag väl börjat, jag kan ju inte klättra ner istället för att hoppa. Någonstans i sökandet efter en god artikel så hann jag spana in någonting om ett piller som håller huvudet vaket i ett dygn utan trötthetskänslor tippandes över en. Det skulle kanske väldigt mycket behövas just nu, eller i alla fall snart. Edina brukar säga att när jag sover för lite är jag som piggast och sover jag för mycket så försjunker jag i trötthet. Talar skåningar sanning så är jag lycklig.
Nu försvann jag i total myskänsla, varför dumma mammas yllekofta och pappas långkalsonger, varför? 
För övrigt så jobbade jag idag, jag halkade dit i en päls och långkallingarna. Efter några fjuttiga timmar så var Marie plötsligt där och inte långt senare satt vi på hamburgerian Max och åt allt på dopaminmenyn. Hon sa något om att jag var en tönt och att man fan inte kan gå runt i bara underställ, fast det var mitt under min och burgarens förälskelse, min nucleus caudatus stängde av allt hörselsystem. 
BULLER OCH BANK, nu äntligen vaknar grannarna och byggarbetarna och vad fan det nu är som låter som knotiga stenhjul mot kullerstenen. Min nya godnattsaga alltså, bäst att fortsätta innan hela min sömnprocedur sätter igång. Vad fattas? Tidningsprassel kanske, och ljudet av den där radioklockan.
 Bara rostbröd kan rädda mig nu. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Metylfenidat och Modafinil kanske är relaterade ämnen. Eller kanske kanten på samma mynt.

2010-01-07 @ 10:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback